Welpen

9.30 tot 12.00 uur

Van Duivenvoordelaan 560

Yvette van Rijswijk

Wesley de Knegt, Britt HoogenboomYvette van Rijswijk, Elaine Oudshoorn, Linda Gras

De jungle
Welpen spelen met elkaar in de jungle van MowgliShanti en vele junglebewoners. Onze Welpen zijn nieuw in de jungle, maar ze hebben al een aantal dieren leren kennen: slimme Bagheera, dappere Akela en snelle Kaa. Voor Kaa hebben we nesten gemaakt met afgewaaide takken. Middels een spel konden de kinderen testen welk nest het beste was. Ook hebben de kinderen een vriendinnetje gemaakt voor Kaa. Haar naam: ‘Aka’.

De Welpen verkennen de jungle, want we zijn wel nieuwsgierig naar de andere dieren. Grootste verhalen hebben wij al gehoord van de andere dieren, maar wij willen ze in het echt leren kennen: met ze spelen, van hun leren en met ze samenwerken. Misschien ken je ze al of een aantal; Baloe de beer, Chil de havik, Mor de pauw, Ikki het stekelvarken, Oe het schildpad, Broer en Vader Wolf of Jacala de krokodil. De jungle is vol met mooie en spannende dieren. Dit zijn er maar een aantal!

Kamp
Drie keer per jaar gaan we op kamp. Twee keer verblijven we een weekend in ’t Woeshoês: aan het begin van het seizoen (augustus/september) en rond Valentijn (februari). De eerste week van de zomervakantie gaan we op kamp buiten Wassenaar. Dit kamp duurt een week, maar die week vliegt voorbij. Het programma wordt uitgewerkt rond een thema, alles komt aan bod: de buurt verkennen middels spel, een echte dropping in het donker (met leiding), veel spellen op het kampterrein, zwemmen, samen eten en natuurlijk het belangrijkste …….. samen keten! Allemaal heel erg spannend en heel erg leuk. Vraag gerust aan de kinderen die al mee zijn geweest op kamp hoe het was en waar ze naar toe zijn geweest.

Overvliegen
Als je eenmaal 10 jaar bent en je hebt helemaal geen zin om met scouting te stoppen dan ga je gewoon verder naar de Junioren. Overvliegen is het overgaan van de ene speltak naar de andere tak. Het is een soort van feestdag, waar je ouders, familie en vriendjes ook mogen komen kijken.

Installatie
Ook dit is binnen de scouting een speciale dag. Op deze dag worden alle nieuwe kinderen, een echte welp. Na het afleggen van de eed en de belofte krijgen de nieuwe welp hun das, t-shirt en groepstrui. De das, het t-shirt en de groepstrui maken deel uit van het uniform wat tijdens de opkomsten gedragen wordt. Ook op deze dag mogen je ouders, familie en vriendjes ook langskomen om te komen kijken!!

Ben je nieuwsgierig geworden? Neem even contact op met ...... óf kom gerust een keertje kijken bij ons gebouw ’t Woeshoês aan de van Duivenvoordelaan 560 (bij de nieuwe haven).

We zien je graag een keertje langskomen!!!